Destinataris: Treballadors en actiu dels següents convenis
8 Enseñanza privada
26 Autoescuelas
30 Centros de asistencia y educación infantil
35 Empresas de enseñanza privada sostenidas total o parcialmente con fondos públicos
45 Colegios mayores universitarios
46 Centros y servicios de atención a personas con discapacidad
50 Centros de educación universitaria e investigación
120 Reforma juvenil y protección de menores
121 Sector de ocio educativo y animación sociocultural
Objectius: Proporcionar tècniques d'estimulació cognitiva i aplicació de les estratègies adquirides
Continguts:
1.-En primer lloc s'oferirà una panoràmica general dels processos psicològics generals que s'alternarà amb sessions pràctiques d'entrenament.
1.1.-Sensació i Percepció: concepte i diferències. Mecanismes neurals. Percepció visual: de el color i la forma. Percepció de la posició corporal: esquema corporal. Percepció de el moviment. Alteracions. Atenció: Atenció com a part de la percepció. Concepte. Atenció visual, focal i selectiva.
2.-Aprenentatge: concepte. Mecanismes neurals. tipus
3.-Llenguatge: concepte. Mecanismes neurals. Comprensió de l'llenguatge: llenguatge parlat i escrit.
4.-Memòria: Concepte. Mecanismes i bases neurals. Tipus: explícita, implícita, a llarg i curt termini, associativa, no associativa, operativa, espacial, relacional i de treball. Alteracions: Amnèsies Taller pràctic (1): Millora de la memòria I Treball de la nostra capacitat de memòria a curt i llarg termini, i memòria autobiogràfica, Treball sobre els oblits quotidians, les fallades de memòria i pèrdues de memòria associades a l'edat, ja trastorns com la demència. Taller pràctic (2): Millora de la memòria II Treball de les principals tècniques i estratègies de millora de la memòria (visualització, associació, categorització, comprensió lògica, referències espai-temporals, ajudes externes, etc.) Taller pràctic (3):
5.-Estimulació cognitiva Entrenament en tècniques d'estimulació cognitiva relacionades amb l'atenció, la percepció, la visualització, l'organització lògica i el llenguatge A
6.-Aplicació de les estratègies adquirides a la nostra activitat quotidiana, mitjançant exercicis d'autocomprovació estrès i el seu trasllat a la feina a l'aula |