Destinataris: Treballadors en actiu
Objectius generals:
* Aprofundir en el coneixement de la TDA/H (trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat).
Objectius específics:
* Saber identificar un nen amb TDA/H i saber com tractar-lo.
* Aprendre a orientar als familiars amb un nen amb TDA/H.
* Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament.
Continguts:
1. Definició del trastorn i tipologies.
1.1. El trastorn de dèficit d’atenció amb hiperactivitat: incidència, causes i símptomes.
1.2. Tipologies de TDAH.
1.3. Tipus amb predomini del dèficit d'atenció.
1.4. Tipus amb predomini de la impulsivitat-hiperactivitat.
1.5. Tipus combinat, on predominen tant símptomes de desatenció com d’impulsivitat-hiperactivitat.
2. Història clínica.
2.1. Dades personals, antecedents embaràs, salut als primers 12 mesos, història del desenvolupament, història mèdica, antecedents familiars, factors de risc, funcionament social, funcionament escolar.
2.2. Model de fitxa d’història clínica
3. Possibles causes, prevalença i pronòstic.
3.1. Causes: factors genètics, factors ambientals, factors psicosocials
3.2. Prevalença estadística.
3.3. Hi ha un sobrediagnòstic de TDAH?
3.4. Evolució del nen amb de TDAH
|