Objectius:
- Conèixer i saber argumentar les diferències entre integració inclusió.
- Aprofundir en les bases conceptuals de la inclusió i les seves implicacions a l’escola, dins el marc normatiu vigent.
- Apropiar-se del llenguatge i significats propis de la inclusió per a poder compartir-los i promoure una reflexió de centre per a l’avenç cap a l’escola inclusiva.
- Comprendre el procés d'inclusió educativa com una oportunitat per analitzar la pràctica docent i el context institucional que l'envolta.
- Dotar-se d’eines i dissenyar propostes d’intervenció amb l’objectiu de seguir avançant cap a l’escola inclusiva ajustant-se a la realitat del propi centre.
Continguts:
1. Integració vs. Inclusió. Model mèdic vs. Model socia
2. Bases conceptuals de la inclusió.
3. Marc normatiu: internacional, estatal i autonòmic. El Decret 150/2017, elements rellevants.
4. Conceptes clau en l’educació inclusiva: procés, barreres a la participació i a l’aprenentatge, suport a la
diversitat.
5. Eines per a l’anàlisi de pràctiques inclusives.
|