Destinataris: Treballadors en actiu dels següents convenis
8 Enseñanza privada
26 Autoescuelas
30 Centros de asistencia y educación infantil
35 Empresas de enseñanza privada sostenidas total o parcialmente con fondos públicos
45 Colegios mayores universitarios
46 Centros y servicios de atención a personas con discapacidad
50 Centros de educación universitaria e investigación
120 Reforma juvenil y protección de menores
121 Sector de ocio educativo y animación sociocultural
Objectius: Oferir a la comunitat docent una sèrie de coneixements orientats a consolidar les seves destreses formatives en l'aplicació d'eines de programació i robòtica per al seu ús a l'aula.
Continguts:
1. INTRODUCCIÓ: LES TIC COM A EINA TRANSFORMADORA.
1.1. Com ens pot servir per introduir la programació als nostres alumnes ?.
1.2. Aplicacions de la programació a el currículum escolar.
2. ELABORACIÓ DE PROJECTES.
2.1. Disseny, documentació i parts d'un projecte.
2.2. Elaboració d'un avantprojecte.
2.3. Elaboració d'una memòria.
2.4. Disseny de components: AUTOCAD / DIBUIX TÈCNIC.
2.5. Impressió 3D.
3. APLICACIONS INFORMÀTIQUES.
3.1. Llenguatge de programació: diagrama de flux.
3.2. Programes de programació.
3.3. Scratch: presentació de la interfície, maneig de el programa, elaboració pròpia de videojocs educatius aplicables a totes les àrees de coneixement.
3.4. Arduino: presentació de la interfície, familiarització amb la placa base, sensors i actuadors, relació de el maquinari amb el programari,
elaboració de robots senzills: segueix-línies, fuig-llum.
4. INTERNET, CERCADORS, ADRECES EDUCATIVES.
4.1. Eines de treball on line.
4.2. Scratch on line: plataforma per treballar la programació de forma online, compartint els nostres projectes amb altres membres de la comunitat vam crear.
4.3. Bitbloq: Programació on line de robot.
4.4. App Inventor: Programació d'aplicacions per a dispositius mòbils.
4.5. Tinkercad: Disseny en línia de peces per imprimir en impressores 3D.
4.6. Repositoris 3D (Thingiverse): Font de recursos per impressió 3D. |