Projecte Educatiu de Centre

EL MODEL EDUCATIU

 

MISSIÓ:

Formar, orientar i acreditar, treballant en equip, els nostres alumnes d’ una forma integral, sense exclusions socials ni culturals, amb especial atenció a la diversitat, d’acord amb els objectius i finalitats desplegats a les lleis educatives i la identitat pròpia de la nostra escola, per tal que assoleixin, amb l’estreta col·laboració dels pares/mares, els coneixements, les habilitats, les actituds, els valors i les competències bàsiques i professionals, que facilitaran el seu desenvolupament integral com a individus a la Societat.

 

VISIÓ:

L’escola Jaume Viladoms vol ser un centre compromès permanentment amb la millora de la qualitat dels seus serveis educatius, arrelat a Sabadell i a la Comarca del Vallès Occidental, i per tant, al seu teixit social, cultural i empresarial. Pretenem ser un centre compromès amb les persones i els seus interessos en matèria educativa, referent en el nostre territori, que treballi per l’equitat, i la inclusió i per a què els nostres alumnes siguin persones responsables, competents i d’esperit crític i que contribueixin al progrés i desenvolupament de la nostra societat.

 

VALORS QUE ES PROPOSA ASSOLIR EN LA FORMACIÓ DE L’ALUMNE:

 

1. Promoure una societat democràtica, plural i responsable.

El Centre porta a terme la seva activitat dintre dels valors, normes i actituds propis d’una societat democràtica, plural i solidària, respectant la diversitat cultural, ideològica i política dels membres de la comunitat escolar. 

2. Respecte a la diversitat. No discriminació per raons de raça, sexe, religió i/o estrat social.

Com a escola, ens proposem el foment de la no discriminació per raons de sexe, raça, cultura, religió, estrat social o ideologia. L’educació en el respecte dels drets i llibertats fonamentals, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones i en la igualtat de tracte i no discriminació de les persones amb diversitat funcional.

L’escola es declara no confessional i respectuosa amb totes les religions.

3. Compromís amb les arrels culturals pròpies de la nostra societat.

L’escola es defineix com a catalana i, per tant, la comunicació oral i escrita en l’àmbit docent i administratiu és en català.

Reconeixerà, com un element enriquidor de la societat, la formació en el respecte i reconeixement de la pluralitat lingüística i cultural de Catalunya, Espanya i Europa, i de la interculturalitat.

Fomentarà la capacitació per la comunicació en la llengua castellana i catalana, i en una o més llengües estrangeres.

4. Recerca de la innovació i el desenvolupament sostenible de l’entorn.

L’escola estimularà el coneixement de les noves tecnologies i els avenços científics i culturals. Es tindrà en compte una educació que fomenti el respecte a l’equilibri ecològic i mediambiental. 

5. Fomentar la formació integral de les persones al llarg de la seva vida.

L’escola valora la formació global de l’alumnat com a membres actius de la nostra societat més enllà de donar a conèixer uns conceptes o unes destreses als estudiantsL’escola estimularà el coneixement de les noves tecnologies i els avenços científics i culturals. Es tindrà en compte una educació que fomenti el respecte a l’equilibri ecològic i mediambiental. 

6. Reconeixement de la família com un pilar fonamental de la educació.

La participació de les famílies és imprescindible per assolir els millors resultats educatius en el Centre i contribuir a la millor integració escolar i social de l’alumnat. Per això fomentem la col·laboració de les famílies en l’elaboració de plans de millora de cada alumne generant un ambient d’afecte i confiança entre educadors, alumnes i pares/mares.